Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini berita baharu dan isu terkini. VOCKET

Diabetes merupakan penyakit yang amat digeruni semua orang. Setiap pesakit kencing manis wajib tahu pengurusan diabetes yang betul seperti pengamalan tabiat pemakanan dan kehidupan yang aktif agar tiada sebarang komplikasi serius akan berlaku.

Jadi, di sini kami kongsikan petua perubatan yang betul yang anda perlu tahu bagi mengawal kencing manis.

1. Mengamalkan makanan yang lengkap & seimbang

Makan secara sihat adalah menjadi keutamaan apatah lagi bagi yang mengalami penyakit diabetes. Ini penting bagi mencapai kawalan gula darah yang optima dan kekal sihat.

makanan-seimbang

Jadi, makanan seimbang yang bernutrisi lengkap dengan kuantiti suku-suku separuh harus diamalkan dan makanan yang tinggi serat juga membantu menurunkan paras glukosa dan juga paras kolesterol dalam darah.

2. Kerap senaman

Kalau dah menghidap penyakit kencing manis ini, anda kena banyak lakukan senaman. Senaman ini banyak faedah, antaranya adalah memudahkan pengawalan tahap glukosa darah.

senaman-kempiskan-perut-1-29_40_854123

Selain itu, senaman juga penting bagi mengawal berat badan, peningkatan tahap kolestrol yang lebih baik dan juga menjadikan tulang yang lebih kuat. Kesihatan jangka panjang bagi seorang pesakit diabetes ini bergantung kepada senaman yang baik. Jadi, kena lah selalu amalkan ya.

3. Mengawal kuantiti makanan manis

Kebanyakan hidangan manis mengandungi lemak dan tinggi kalori berbanding buah-buahan atau makanan berkarbohidrat yang lain.

 

075592100_1558154148-iStock-954517942

Agak tidak sesuai bagi pesakit kencing manis untuk mengambil hidangan manis secara berlebihan kan? Jadi, kalau anda nak ambil makanan manis ini, kunci utamanya mestilah secara sederhana.

4. Dapatkan tidur yang cukup

Mendapatkan tidur yang cukup adalah penting bagi memastikan kesihatan tetap terkawal dengan sempurna.

602f7741b4697

Jadi, lebih baik untuk mendapatkan jumlah tidur yang berkualiti setiap malam supaya tak adalah menjejaskan paras gula dalam badan anda.

5. Amalkan pengambilan ubat yang betul

Diabetes adalah sejenis penyakit kronik yang perlu dirawat bagi menghindari sebarang komplikasi terutama jika paras gula berada pada tahap yang tinggi untuk tempoh yang panjang.

unnamed-4

Pengambilan ubat yang betul adalah penting bagi setiap penyakit. Anda perlu mengambil ubat seperti yang diarahkan supaya paras gula dapat dikawal.

Glucerna bantu mengawal diabetes dengan cekap

Anda pernah dengar tentang Glucerna®? Ini adalah antara salah satu pemakanan alternatif bagi anda yang ingin mencegah ataupun mengawal penyakit diabetes dengan lebih cekap tau!

Kalau anda nak tahu, minuman Glucerna® ini membantu untuk mengawal pesakit diabetes supaya dapat menjalani kehidupan normal dengan perawatan diabetes yang mudah kerana ia boleh digunakan sebagai makanan gantian.

2021-06-23 16.35.20

Selain itu, minuman ini sesuai untuk diamalkan oleh pesakit diabetes tak kira di peringkat mana pun. Ia juga mempunyai nutrien dengan 28 vitamin dan mineral dan akan memudahkan penghidap diabetes untuk mengawal pengurusan glukosa mereka seawal 4 minggu.

Paling best sebab dia ada 3 perisa yang berbeza tau! Antaranya adalah vanila, coklat dan gandum. Boleh pilih jelah yang mana mengikut kesesuaian nanti.

Kandungan myo-inositol 4 kali lebih tinggi juga membantu meningkatkan kepekaan insulin dan membantu mengawal glukosa dengan lebih baik.

Dapatkan Glucerna di pasaran sekarang

Anda tak perlu risau lagi tau, sebab dengan adanya Glucerna®, pesakit kencing manis boleh memastikan tahap glukosa dapat dikawal dengan baik. Jadi, amalkan minuman ini dari hari pertama dan ia akan membantu mengawal diabetes korang dalam masa 4 minggu.

Screenshot 2021-06-23 at 5.05.33 PM

Jomlah dapatkan segera di mana-mana farmasi berdekatan anda ataupun di Official Store seperti Lazada dan Shopee.

Nak tahu lebih lanjut lagi tentang produk ini, anda boleh layari je laman web Glucerna sekarang.