Video seorang lelaki mengaku telah berjaya keluar dari dunia LGBT menjadi viral di media sosial. Setelah bertahun-tahun terperangkap dalam dunia LGBT, Gavin, seorang lelaki dari Bandung, Indonesia akhirnya berjaya keluar dari dunia asing yang dia tidak lagi kenali.

Melalui satu hantaran video TikTok, Gavin tidak malu untuk berkongsi perjuangannya untuk pulih dan keluar dari dunia LGBT. Siapa sangka, rasa malu kepada Yang Mahakuasa telah membuatkan dia bangun dan bertaubat.

Kini video pengakuannya yang dimuat naik di laman TikTok menjadi viral di media sosial dan netizen telah tampil menyokong keputusan yang dibuat oleh Gavin.

Permulaan cerita

Seperti yang dipetik di laman Tribunnews.com, Gavin berkongsi cerita penuh bagaimana dia mula bangun dan keluar dari dunia LGBT.

@gavinoss

tips buat ngalihin pandangan buat yg lg berjuang hijrah dari dunia LGBT

♬ original sound – Gavin Octavian – Gavin Octavian

Dia mengakui bahawa sejak di bangku sekolah, dia merasakan sesuatu yang sangat berbeza. Pada masa itu, Gavin tidak berminat dengan kaum sejenis. Tetapi semuanya mula berubah semasa dia masuk ke sekolah menengah.

“Pada awalnya saya tidak merasa tertarik dengan kaum sejenis dari sekolah rendah. Tetapi mula mencari sesuatu yang serasi semasa sekolah menengah,” katanya kepada pemberita.

Gavin mengatakan bahawa kehidupan di dunia LGBT tidak jauh berbeza dengan pasangan normal pada umumnya. “Satu-satunya perbezaan adalah orientasi seks. Selebihnya sama, saya seperti manusia biasa.

Hijrah keluar dari dunia LGBT

Gavin mengakui bahawa sejak 2018 dia sudah mula berfikir untuk keluar dari dunia LBGT. Dia telah memulakan proses yang panjang dan sukar, langkah demi langkah untuk keluar dari dunia yang dia tidak kenal.

viral-video-tiktok-pria-di-bandung-berhasil-keluar-dari-dunia-lgbt-ini-cerita-perjuangannya

Bermula dari perang dalaman, ejekan orang dan sikap masyarakat yang suka memperlekehkan usahanya. Gavin benar-benar yakin bahawa itu tidak akan mengubah pendiriannya untuk keluar.

Sehingga tahun 2020, dia telah benar-benar berpisah dari dunia yang pernah menjadi sebahagian dari dirinya. Usaha ini kata Gavin tidak akan terjadi jika dia tidak berserah kepada Tuhan.

“Jika anda melihat dari segi agama, dalam agama apa pun, tingkah laku LGBT tidak dibenarkan. Secara peribadi, saya merasakan bahawa selama ini Allah selalu sangat baik dan selalu menjawab semua doa saya,” katanya.

“Setiap kali saya memerlukan sesuatu, selalu diberikan. Hingga akhirnya saya terfikir mengapa Allah begitu baik walaupun saya selalu berdosa, dan melanggar sifat yang telah ditentukan oleh Allah.”

Di kesempatan itu, Gavin juga sempat memberi nasihat kepada orang ramai, terutama mereka yang masih terperangkap di dalam dunia LGBT. Baginya, orang yang ingin berubah wajib mempunyai prinsip, mental dan hati yang kuat.

“Saya harap anda keluar dari dunia LGBT kerana keinginan diri sendiri bukan kerana paksaan orang lain, kerana jika bukan kerana diri sendiri, anda akan kembali melakukan perkara itu lagi.”

“Dan kedua, saya selalu mencadangkan agar berjumpa dengan ahli psikologi untuk rakan-rakan yang ingin keluar dari dunia LGBT,” jelasnya.

Video pengakuan Gavin di laman TikTok telah mendapat sambutan yang positif dari netizen. Kebanyakan dari mereka mengucapkan tahniah dan bersyukur dengan jalan yang dipilih oleh Gavin.

Untuk bacaan lanjut mengenai LGBT, klik pautan di bawah.

Lagu Akhir Zaman Bunkface Dikecam Kerana Bantah LGBT

Perkenalkan Beg Pelangi Tanda Sokong Kempen LGBTQ, Netizen Mula Berkira Mahu Boikot IKEA?

Sambutan Hari Wanita Sedunia Jadi Medan LGBT ‘Tunjuk Perasaan’?

Anda Mungkin Suka