Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini berita baharu dan isu terkini. VOCKET

Ketika ini, ramai ibu bapa membawa anak-anak mereka bercuti setelah lama terkurung dalam rumah dan pastinya penginapan dengan kemudahan kolam renang menjadi pilihan para ibu bapa.

Akan tetapi, keseronokan boleh bertukar tragedi jika tidak mengambil langkah-langkah sewajarnya untuk memastikan keselamatan anak-anak anda ketika mandi di dalam kolam renang.

Terbaharu, seorang pengguna Facebook Nik Azwan Mustapha telah berkongsi situasi cemas apabila ada seorang kanak-kanak yang lemas ketika sedang mandi di dalam kolam di sebuah tempat penginapan di Melaka.

Difahamkan, seorang lelaki dewasa tidak perasan kehadiran kanak-kanak itu di kolam dan tersepaknya ke dasar kolam dewasa. Mujur, ada yang menyedari keadaan itu maka kanak-kanak itu diselamatkan dan diberikan bantuan kecemasan CPR.

Menurutnya, ibu bapa kanak-kanak itu tidak dapat dikesan selama 20 minit kerana pengunjung yang ramai di sana. Oleh itu, Nik Azwan menasihati para ibu bapa di luar sana untuk sentiasa memerhati anak-anak kecil mereka agar tidak berlaku kejadian tidak diingini.

Sementara itu, kami kongsikan beberapa isu yang sedang jadi bualan netizen ketika ini pada pautan di bawah.

‘Pelanggan Yang Mahu Siakap Itu’- Pemilik Restoran Jawab Dakwaan Isu Harga Ikan Berharga RM1,196

McDonald’s Bawa Kembali Menu Ayam Goreng 3X Pedas Kegemaran Ramai Mulai Hari Ini

Anda Mungkin Suka