Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini berita baharu dan isu terkini. VOCKET

Sebelum ini pernah tular individu goncang kereta untuk mendapatkan minyak lebih dan juga memasukkan cecair dalam kereta untuk meningkatkan kualiti serta menjimatkan penggunaan minyak.

Terbaharu, seorang pengguna Twitter @twtbikers telah berkongsi sebuah video dari TikTok memaparkan seorang lelaki masukkan cecair kedalam nozel untuk isi minyak dan mendakwa kualiti dan prestasi petrol boleh meningkat dengan bantuan cecair tersebut.

Menurut individu itu, dirinya memilih untuk menggunakan petrol jenis RON 95 dan apabila dicampur dengan cecair tersebut boleh meningkatkan kualiti petrol setaraf dengan RON 97. Malah, lelaki itu dilihat menitiskan cecair tersebut ke dalam muncung nozel sebelum dituang ke dalam tangki kereta.

Perkongsian tersebut mendapat perhatian orang ramai dan rata-rata netizen berasa terkejut dengan tindakan lelaki itu. Bukan itu sahaja, para netizen juga mengatakan bahawa lelaki tersebut ‘overclaim’ dan ianya hanyalah placebo effect kerana tiada kajian dapat membuktikan dakwaannya.

Malah, rata-rata netizen mengecam tindakan lelaki itu yang memasukkan cecair itu ke dalam nozel kerana akan ada pelanggan lain yang menggunakan nozel tersebut selepas itu. Para netizen turut mempertikaikan tindakannya yang merakam video di stesen petrol kerana ia mungkin mendatangkan bahaya.

Sementara itu, kami kongsikan pembongkaran mitos isi tangki di sisi berlawanan dapat minyak extra pada pautan di bawah ini.

Pak Cik Shell Kembali Bongkar Mitos Isi Tangki Di Posisi Berlawanan Dapat Minyak Ekstra

Mekanik Ini Sahkan ‘Goncang Kereta’ Adalah Perbuatan Sia-Sia Ketika Isi Minyak

Anda Mungkin Suka