Gara-gara memuat naik sebuah video di TikTok, seorang lelaki ditahan pihak polis apabila dia menayang sejumlah wang dimana dia mendakwa ia hasil titik peluhnya bekerja tetapi sebenarnya ia hasil rompakan.

Follow VOCKET di Telegram untuk isu isu viral terkini

Menerusi video terbabit, lelaki tersebut memberitahu bahawa wang itu akan digunakannya untuk melangsaikan hutang dan video itu telah tular di media sosial sehingga mendapat perhatian pihak polis.

@surasak_764

นับตังกับบ้าน บ่าวอมตะชลบุรี หมุ่นโสดเมืองสุรินทร์

♬ เสียงต้นฉบับ – ทิด แอม – ทิด แอม

HYPE
4 Sebab Anda Wajib Tonton Filem Pendek ‘3 Sekawan’ Pada Hari Malaysia Ini
Baca lagi →

Menurut laporan, beberapa anggota polis telah menggeledah rumah lelaki terbabit dan berjaya menemui cek bernilai kira-kira 32 juta Baht (~RM4,020304.57) serta wang tunai sebanyak 220,000 Baht (~RM27,639.59).

Ketua Polis Chon Buri, Atthasit Kijjaharn berkata, ketika disoal siasat, suspek telah membelanjakan 150 baht (RM 18.83) daripadanya untuk membeli makanan dan juga merancang untuk menggunakan wang tersebut melangsaikan hutang.

Hasil siasatan awal mendapati, suspek telah merompak sebuah syarikat logam pada 11 Ogos dan syarikat tersebut juga telah melaporkan bahawa sebuah peti besi berisi wang tunai dan barang berharga lain telah dicuri.

Malah, pakaian yang dipakai suspek dalam video di TikTok merupakan pakaian yang sama dipakainya semasa merompak syarikat terbabit.

Sementara itu, kami kongsikan beberapa artikel yang sedang ‘trending’ di The Vocket pada pautan di bawah ini.

Buat Kejutan Tanggung 120 Staf Pakej Umrah, Usaha Hafiz Mahamad Ini Buat Netizen Bangga

Gara-Gara Pengabdi Setan 2, Lokasi Filem Ini Telah ‘Ditutup’ Selepas Dibanjiri Pengunjung

Kecewa Rakan ‘Hijack’ Majlis Hari Lahir, Luahan Hati Gadis Ini Raih Perhatian Netizen