Melangkah lapan tahun di pasaran dan masih lagi digunakan oleh segelintir pengguna iPhone, siapa sangka iPhone 5 yang dilancarkan pada 2012 kembali menjadi buruan peminat sekaligus membuatkan harganya melonjak melebihi harga jualan sejak mula dilancarkan.

Follow VOCKET di Telegram untuk isu isu viral terkini

Melalui carian di Ebay, kami dapati iPhone 5 kini dijual dengan harga sekitar $300 (~RM1,294.50) sehingga $800 (~RM3,452.00) mengikut keadaan iPhone tersebut. Sebuah harga yang sangat tinggi dan premium melihatkan harga iPhone 5 sejak mula dilancarkan yang dijual dengan harga bermula daripada RM2,199 sahaja.

HYPE
Jualan Meningkat 5 Kali Ganda, Kiddocare Puas Hati Guna Perkhidmatan REV Ad Manager
Baca lagi →

iPhone 5 iOS 6

iPhone 5 IOS 6_2

Pasti ramai yang tertanya-tanya apakah yang membuatkan harga iPhone 5 melonjak tinggi. Difahamkan iPhone 5 merupakan model terakhir menggunakan iOS 6 yang hadir dengan antara muka klasik berbanding versi iOS sedia ada.

Hal ini secara tidak langsung membuatkan para peminat dan pengumpul iPhone sanggup berbelanja besar bagi mendapatkan iPhone 5 dengan iOS 6 yang semakin susah untuk didapatkan ini.

Situasi ini nampaknya tidak berlaku buat pengguna iPhone 5 yang sudah update iOS mereka kepada versi lain yang lebih tinggi. Sekiranya anda mempunyai iPhone 5 dengan iOS 6 mungkin ini masanya untuk anda jual iPhone anda dengan harga yang tinggi.

Ura-ura mengatakan iPhone 12 bakal ditawarkan dengan harga sekitar RM2,749 sahaja. Klik pautan di bawah untuk mengetahui dengan lebih lanjut.

Apple iPhone 12 Bakal Ditawarkan Dengan Harga Sekitar RM2,749?

5 Sebab iPhone SE Berharga RM1,999 Mampu Tewaskan Pencabar Apple Yang Lain