Benda ni antara yang saya amalkan sepanjang saya diet 2 bulan ni. Yup! Hari ni genap 2 bulan saya mula diet. Dah dapat turun 10kg tanpa sebarang supplement. Diet kurang kalori.

Saya makan nasi, makan ayam, makan ikan, makan sayur, makan spegeti. Makan je, tapi saya kurangkan pengambilan dia. Memang tinggal air bergula kecuali masa cheat day.

IMG_0539 2
HYPE
HUAWEI WATCH FIT Dan FreeLace Pro, Dua Gadget Terbaru Yang Anda Perlu Dapatkan Untuk Melengkapkan Aktiviti Sukan Anda
Baca lagi →

Saya tak pasti betul ke tak dari segi saintifik. Tapi saya rasa sendiri, bila saya amalkan minum teh hijau ni, perut tak masuk angin, tak sebu dan tak kembung sepanjang diet saya ni.

diet-teh-hijau-1

Okay kejap. Saya Google dulu. Tak sah kalau tak pakai skil menggoogle saya yang hebat sejak azali ni. Haha! Jadi, teh hijau ni katanya kalau kau amalkan dia setiap hari:

1. Dapat berikan tenaga.

2. Dapat tingkatkan pembakaran lemak.

3. Dapat tingkatkan metabolisma.

4. Sekaligus, dapat turunkan berat badan.

Sila cuba kepada yang tengah diet. Yang saya buat ni memang air teh hijau kosong. Tak ada gula, tak ada susu. Mula-mula rasa memang tak sedap. Lama-lama tak sedap jugak. Eh!

Kat mana nak beli? 99 Speedmart.

Saya pakai dua jenama teh hijau jenis uncang. Uncang jelah. Senang nak buat, kan. Sehari saya pakai 2-3 uncang saja. Biasa satu uncang, saya pakai 2 round sebab nak jimat.

1. Ahmad Tea Jasmine Green Tea 25 teabags harganya RM4.40 saja. (Sedap)

2. Boh Green Tea 50 Teabags harganya RM9.40 saja. (Kurang sedap)

diet-teh-hijau-2

Gambar sebelum minum teh hijau.

diet-teh-hijau-3

Gambar terbaru lepas hilang 10kg.

Doakan saya dapat turun lagi beberapa kilo untuk sama berat macam masa saya zaman bujang. Jaga kewangan, bagus untuk miliki aset. Jaga kesihatan, bagus kerana badan adalah aset.

Sebelum ini hari-hari cerita pasal pengurusan kewangan dan pelaburan hartanah. Hari ni buang tebiat sikit cerita pasal pengalaman turun berat badan pula. Lantaklah.

Kalau jumpa saya kat luar dan nampak saya dah susut berat badan, ringan-ringankanlah mulut tegur, “Eh Harith, nampak macam dah kuruslah”. Itu motivasi untuk saya.

Baca lagi: Inilah 6 Jadual Makan Dan Diet Saya Selama 3 Bulan Hingga Berjaya Hilang 40 Kg

Artikel di atas disumbangkan oleh Harith Faisal. Boleh ikuti beliau di sini.

Anda Mungkin Suka