Pandemik COVID-19 telah memaksa beberapa syarikat terkemuka untuk memperkenalkan budaya baharu. Antaranya adalah budaya bekerja dari rumah.

Facebook dalam satu kenyataan terbaharu telah membenarkan pekerjanya bekerja dari rumah sehingga Julai 2021. Seorang jurucakap Facebook mengatakan, selain dari sistem kerja dari rumah, pekerja syarikat media sosial terkemuka dunia ini juga bakal menerima $ 1,000 [RM4,000] untuk kelengkapan pejabat di rumah.

IMG_0539 2
HYPE
HUAWEI WATCH FIT Dan FreeLace Pro, Dua Gadget Terbaru Yang Anda Perlu Dapatkan Untuk Melengkapkan Aktiviti Sukan Anda
Baca lagi →

Langkah ini bersamaan dengan beberapa langkah lain yang telah dilakukan oleh beberapa syarikat besar.

Pada akhir bulan Julai, Google Alphabet Inc. telah membenarkan pekerja yang tidak perlu berada di pejabat untuk bekerja dari rumah sehingga akhir Jun 2021. Twitter Inc. juga telah mencadangkan kerja jarak jauh tanpa had untuk sebilangan pekerjanya.

“Berdasarkan petunjuk dari pakar kesihatan dan pemerintah, serta keputusan yang diambil dari perbincangan dalaman kami mengenai perkara ini, kami membenarkan pekerja terus bekerja secara sukarela dari rumah hingga Julai 2021,” kata seorang jurucakap Facebook dalam satu pernyataan melalui email.

“Selain itu, kami memberikan pekerja tambahan US $ 1,000 untuk keperluan pejabat ketika bekerja di rumah,” tambahnya.

Terdahulu, Facebook telah menghabiskan RM225 juta kepada pekerja yang mengalami tekanan perasaan. Klik pautan di bawah untuk membaca.

Facebook Bayar RM225 Juta Kepada Pekerja Yang Mengalami Tekanan Perasaan

Anda Mungkin Suka