Anda sudah pasti menjadi salah seorang daripada ribuan orang Malaysia yang sudah melihat gambar seorang wanita bersama-sama sebuah Toyota Vios di stesen minyak tular baru-baru ini.

Gambar tersebut telah mendapat pelbagai reaksi orang ramai di pelbagai platform media sosial yang rata-rata terkejut apabila melihat gadis tersebut ‘kelihatan’ seperti cuba mengisi minyak menggunakan diesel.

Sumber Gambar: Facebook Toyota Jasmine JB

Setelah gambar tersebut tular, baru-baru ini gadis tersebut memuat naik sekeping gambar di Facebook menyatakan dia sendiri tidak sangka gambar tersebut tular dan menjadi perhatian seluruh Malaysia.

Tambah gadis itu aksi ‘mengisi minyak’ dengan memegang nozzle diesel itu cumalah satu gimik untuk dia berkongsi gambar tersebut di Facebook sebelum kereta tersebut diserahkan kepada pemiliknya.

Gadis tersebut menyatakan walaupun perkara tersebut menjadi kekeliruan kepada para netizen, namun dia mengucapkan ribuan terima kasih atas sokongan dan perbualan yang dikongsikan oleh orang ramai.

Pada masa sama dia sudah pun memadamkan hantaran gambar asal tersebut yang menjadi ‘kontroversi’ pada hari minggu baru-baru ini.

安全把車車送到車主手上啦~🥳剛剛打油的post只是開個玩笑,沒想到就引來那麼多人的關注,要謝謝大家的支持與討論唷🥰雖說糊裡糊塗,但賣車那麼多年,打油還是會分辨的啦😂首先,謝謝這位小帥哥🤵‍♂️的支持~感恩總是遇到那麼好棒棒的顧客❤️…

Posted by Toyota Jasmine Jb on Saturday, September 4, 2021

Sumber Gambar: Facebook Toyota Jasmine JB

“Saya tidak dapat masukkan muncung nozzle ke dalam tangki minyak kereta tersebut kerana ukurannya tidak sama. Ia hanya boleh diletakkan untuk bergambar sahaja,” terang gadis jurujual Toyota ini.

Itulah jawapan bersahaja yang diberikan kepada salah seorang netizen yang mempertikaikan tindakan gadis ini ‘mengisi’ diesel ke dalam tangki minyak kereta pelanggannya.

Sebenarnya pada tahun 2015, pernah ada desas-desus menyatakan Toyota bakal mengeluarkan model Vios menggunakan diesel untuk pasaran India. Tetapi perkara itu disangkal pada 2017 apabila ada dakwaan Toyota hanya menjual model Vios dengan enjin petrol di negara tersebut.

Orang ramai geli hati selepas melihat BMW dan Mercedes-Benz Malaysia saling ‘berperang’ menggunakan iklan di hantaran Facebook masing-masing. Baca lebih lanjut melalui pautan di bawah.

Netizen Terhibur Dengan ‘Perang’ Iklan Antara BMW Dan Mercedes-Benz Malaysia

Mantan Pereka Proton Kongsikan Rekaan ‘Saga Knight Concept’ Sempena Hari Kemerdekaan Ke-64

Porsche Sahkan Bakal Buka Kilang Di Kulim Pada 2022

Anda Mungkin Suka