Naik buai sambil lentuk layan ombak rindu di tepi pantai adalah sesuatu yang digemari oleh mereka yang sukakan kedamaian dan ketenangan.

Tapi apa yang dilakukan oleh sekumpulan yang menggelarkan diri mereka ‘slackers’ ini adalah sesuatu yang jauh berbeza. Gelaran slackers digunakan kerana kumpulan ini menggunakan tali (slack rope) yang leper, boleh melantun dan berayun ke kiri dan kanan sebagai titian.

Sewaktu perjumpaan dan festival di International Highline Meeting di Monte Piana pada September lepas, para ‘slackers’ ini telah beramai-ramai tidur di dalam buaian yang digantung beratus kaki di udara merentangi Pergunungan Alps Utara, di Italy!

Jom kita layan gambar mereka ini

width=

 

Ramai juga yang sertai acara berbuai beramai-ramai niwidth=

 

Siap main gitar dan alat muzik lagiwidth=

width=

width=

 

Hai awak, sempat lagi merokok yewidth=

 

Ni kira buai 2 tingkat niwidth=

 

Wah, ini memang bersantai habis. Kaki siap terjuntai ke bawahwidth=

 

Tingginya!width=

 

Pemandangan dari bawahwidth=

 

Masa untuk bergosip dengan jiran sebelah :)width=

width=

 

Lenanya dia tidur. Mereka yang tidur lasak tak sesuai sertai acara ni. Takut bila terjaga rupa-rupanya dah landing kat bawah. LOL!width=

 

Jadi inilah cara nak meniti tali sebelum sampai ke buaian? Perlukan skill imbangan badan yang tinggi nampaknya di siniwidth=

 

Ini lagi dasyat! Baring terus atas taliwidth=

 

Macam anak burung pula duduk ramai-ramai dalam buaiwidth=

 

Masa untuk menguji skill imbangan badanwidth=

width=

width=

width=

 

Masa untuk regangkan tali. Tengok gaya macam tengah masuk pertandingan tarik tali pun ada kan?width=

 

Oh! Macam ni lah bila tergelincir dari tali. Nasib baik ada tali penyelamat yang diikat di pinggangwidth=

Sumber : BoredPanda, Yahoo

Mahukah anda sertai acara buaian extreme ini? Kami tak pasti lagi. Mungkin tak kot. Gayat lah! Haha.

Like page The Vocket di Facebook

BACAAN SETERUSNYA

© 2018 Vocket Media Sdn Bhd (1173405-W). Dibuat dengan cinta di Damansara ❤