Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini berita baharu dan isu terkini. VOCKET

Tidak lama lagi bulan Ramadan sudah dekat. Dah boleh start cari resipi untuk sahur dan berbuka puasa sekarang ini. Kena la sediakan hidangan yang lazat dan berkhasiat, baru seronok berpuasa!

Pada bulan Ramadan, kita akan menahan lapar dan dahaga sepanjang hari. Paling penting, anda jangan gelojoh semasa sahur dan buka puasa tau. Lagipun, usus yang sihat adalah asas tubuh yang sihat. Jadi, apa benda penting yang anda perlukan di bulan puasa sebenarnya?

Amalkan minuman susu kultur Calpis untuk sistem penghadaman yang sihat!

Penting tau! Anda kena pilih makanan yang sesuai pada bulan Ramadan, barulah kekal cergas sepanjang tempoh berpuasa. Sekiranya anda mahukan sistem penghadaman yang lebih teratur dan sihat serta perut yang sentiasa selesa di bulan puasa, bolehlah cuba amalkan Calpis ini.

Sebenarnya dalam badan kita memerlukan beberapa bakteria baik untuk memastikan tubuh kita berfungsi dengan sempurna. Lactobacillus adalah antara bakteria baik yang bekerja dalam badan kita, dan Calpis adalah minuman yang telah dikultur dengan bakteria baik ni!

Bayangkan anda harus bekerja seharian di bulan puasa, tiba-tiba rasa perut tidak selesa. Mungkin disebabkan terlupa sahur atau makan terlalu laju sewaktu berbuka. Calpis la yang jadi penyelamat untuk anda lalui hari korang dengan seronok dan selesa!

Anda boleh minum Calpis ni semasa sahur atau selepas berbuka puasa. Minuman susu kultur ini akan bantu mencerna makanan yang korang makan. Bagus kan.

Kali ini kami nak kongsikan perkara menarik tentang Calpis yang ramai tak tahu. Memang surprise gila la.

Calpis boleh digabungkan dalam resipi, padanan padu yang penuh khasiat!

Ramai yang menganggap Calpis ini untuk diminum secara terus sahaja. Sebenarnya anda boleh gunakan kreativiti anda untuk jadikan Calpis ini sebagai hidangan terbaik di bulan puasa dan juga raya. Macam-macam jenis resipi yang anda boleh cuba dengan Calpis!

Jom try resipi bersama Calpis sebagai hidangan kreatif di bulan puasa & raya!

Setiap kali bulan puasa dan raya, minuman seperti jus tembikai, sirap bandung, oren dan sebagainya selalu jadi pilihan. Apa kata kalau anda cuba beberapa resipi dengan menggunakan Calpis ini pula? Bukan setakat kreatif, baik untuk penghadaman tau. Bagus untuk nikmati bersama keluarga di rumah!

Tengok pun terliur kan? Ini la padanan padu yang penuh khasiat bersama Calpis. Eh, bukan anda sahaja, kami sendiri pun tidak sabar nak cuba. Jangan lupa kongsikan resipi ini dengan orang lain. Sharing is caring!

Paling penting, kita dapat jaga sistem penghadaman yang baik. Perut sihat, baru la seronok. Semoga anda sentiasa sihat dan melalui hari-hari anda bersama Calpis dengan gembira!

Sertai PERADUAN IG REEL – Match Mix With Goodness, hadiah menarik menanti anda!

Wah, ada peraduan menarik la! Jom gandakan kebaikan raya ni dengan Calpis! Anda boleh gunakan resipi-resipi yang mereka ada, ubah suai atau cipta resipi baru ikut kreativiti anda. Memang enjoy la!

Mari kami kongsikan cara-cara untuk anda sertai peraduan IG REEL – Match Mix With Goodness. Mudah sahaja!

1. Rekodkan video ciptaan korang bersama Calpis secara kreatif.

2. Muat naik video ke IG Reel dan Hashtag #CalpisMY #MatRiYeSamaCalpis #MatchMixWithGoodness dan tag @CalpisMyOfficial.

Paling best, anda berpeluang memenangi Duit Raya + Produk Calpis. Seronok gila!

  • Hadiah Utama x 3
    Duit Raya RM1000 + 1 Karton Calpis
  • Hadiah Saguhati x 10
    Duit Raya RM500 + 1 Karton Calpis

Selain boleh didapati di pasar raya dan kedai runcit berdekatan, anda boleh dapatkan Calpis secara online di Lazada dan Shopee jugak tau. Untuk info lebih lanjut, silakan anda juga boleh layari laman rasmi Calpis, Facebook dan Instagram.

Sementara itu, kami kongsikan beberapa resipi menarik yang anda boleh cuba sepanjang bulan Ramadan ini pada pautan di bawah.

Resipi Ikan Siakap Stim Ala Thai Yang Menyelerakan Dan Mudah Ini Raih 8.5K ‘Shares’

10 Resipi Pasta Sedap Untuk Anda Yang Sedang Diet