Setelah bertahun-tahun lamanya rakyat Malaysia tidak disajikan dengan fenomena gerhana matahari, akhirnya fenomena yang dinantikan itu telah kembali untuk dijadikan tatapan rakyat Malaysia semalam.

Fenomena ‘Cincin Berapi” atau juga dikenali sebagai Gerhana Matahari Anulus yang hanya berlaku 22 tahun sekali kini telah berlaku semalam bermula pada jam 1 petang hingga 3 petang. Rata-rata rakyat Malaysia pastinya ternanti-nanti untuk menyaksikan keajaiban alam ini dengan mata sendiri.

BeFunky-collage-2
HYPE
Gaya Hidup Sudah Berubah, Ini Antara Perkara Yang Anda Akan Rindu Ketika PKP
Baca lagi →

Namun, fenomena ini tidak dapat dilihat di semua kawasan. Ini kerana mungkin anda tidak mempunyai kelengkapan yang sepatutnya untuk melihat gerhana tersebut atau  keadaan awan yang tebal di sesetengah tempat.

Jika anda jatuh di bawah salah satu kategori tersebut, jangan bimbang! Kami telah mengumpulkan beberapa tweets terbaik yang mempamerkan keindahan fenomena ini untuk tatapan mata anda.

Sungguh mempersonakan bukan? Kepada sesiapa yang terlepas fenomena menakjubkan ini, anda boleh melihat gambar-gambar atau video yang dikongsikan oleh netizen di media sosial. Namun, jika anda ingin melihat dengan mata kasar sendiri, tunggu lagi 22 tahun dan pastikan anda menyediakan kelengkapan yang sepatutnya nanti. Good Luck!

Dikepilkan beberapa artikel berkenaan gerhana matahari yang mungkin menarik minat anda untuk membaca. Klik pautan di bawah untuk bacaan lanjut.

Gerhana Matahari Anulus Yang Berlaku 21 Tahun Sekali Bakal Merentasi Malaysia Disember Ini

Gerhana ‘Blood Moon’ Terlama Dicatatkan Pada 28 Julai

Anda Mungkin Suka