Setiap kali kita ternampak kenderaan polis di atas jalan raya, sudah pasti kita akan membawa kenderaan dengan baik di hadapan mereka supaya tidak dikenakan apa-apa denda.

Follow VOCKET di Telegram untuk isu isu viral terkini

Namun, seorang penunggang motosikal ini dirakam oleh pengguna jalan raya lain apabila dia ‘berjaya’ melanggar lampu merah dengan tenang di hadapan polis yang sedang berhenti menunggu lampu isyarat.

HYPE
Ini ‘Rahsia’ Pengasas Tudung Dari Kelantan Raih Keuntungan RM10,000 Dalam 2 Minggu
Baca lagi →

Lelaki itu memperlahankan dan memberhentikan motosikalnya bersebelahan polis tersebut. Setelah itu dia turun daripada motosikal, lalu menolaknya ke simpang kiri jalan di hadapan polis itu sendiri.

Polis melihat dan membiarkan sahaja penunggang motosikal tersebut berlalu pergi walaupun pada waktu itu lampu isyarat menunjukkan lampu berwarna merah di lorong jalan mereka.

Kejadian tersebut dipercayai berlaku di negara China itu telah mendapat perhatian netizen yang rata-ratanya kagum dan pada masa berasa geli hati melihat tindakan penunggang motosikal terbabit.

Tambah netizen lagi, ada kemungkinan lelaki itu meniru ‘Taktik Mr.Bean’ yang pernah ditayangkan di dalam salah satu sirinya dahulu. Mr.Bean telah menolak keretanya setelah melihat seorang lelaki turun dan menolak basikal untuk membelok ke lorong kiri semasa lampu isyarat berwarna merah.

Nampaknya ‘Taktik Mr.Bean’ itu telah berjaya membuatkan polis menganggap motosikal lelaki itu ‘rosak’, jadi dia langsung tidak hirau untuk menahan lelaki terbabit.

Sementara itu, seorang anggota polis geleng kepala apabila melihat satu pasangan melanggar lampu merah dihadapannya walaupun siren peringatan sudah dibunyikan.

Polis Geleng Kepala Sebelum Kejar Penunggang Motosikal Langgar Lampu Merah

Netizen Mahukan ‘Roadblock’ Setelah Tonton Rakaman Video Polis Tahan Kereta Potong Barisan

Geram Toyota Hilux Ikut Belakang, Ambulans Buat ‘Pengumuman’ Minta Polis Tahan Pemandu