Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini berita baharu dan isu terkini. VOCKET

Tidak dapat dinafikan bahawa ada segelintir pemandu yang memandu melebihi had laju terutama sekali apabila mereka memandu di lebuh raya dan kawasan kampung.

Terbaharu, seorang pengguna TikTok @fiezamieza telah berkongsi sebuah video memaparkan gelagat ayahnya yang menyamar seperti polis trafik yang sedang merakam pemandu laju di depan rumahnya.

@fiezamieza

Perangai ayah aku 😂 🤣 #fyp #fypviral #fypシ

♬ Laughing – Gianluca Marino

Difahamkan, tindakan ayah wanita tersebut disebabkan berang banyak kereta dipandu laju di kawasan rumahnya. Oleh itu, pendekatan ini diambil bagi membuatkan pemandu memandu mematuhi had laju ditetapkan.

Menerusi video tersebut, ayah wanita itu menggunakan ‘ring light’ serta beberapa barangan lain yang kelihatan seolah-olah seperti seorang polis trafik yang sedang melakukan operasi speed trap.

Perkongsian itu mendapat perhatian orang ramai dan rata-rata netizen memberikan pujian kepada ayah wanita tersebut yang dilihat cuba untuk membuatkan pemandu-pemandu kereta memperlahankan kereta mereka.

Bukan itu sahaja, para netizen turut memberikan beberapa cadangan untuk ayah wanita itu seperti meletakkan ‘hair dryer’, pakai vest dan sebagainya agar kelihatan lebih real.

Sementara itu, kami kongsikan beberapa artikel yang sedang ‘trending’ di The Vocket pada pautan di bawah.

‘Ini Bukan Kondominium!’ – Netizen Kecewa Mentaliti Pentingkan Diri Segelintir Penduduk PPR Cop Parkir

Dibiar Kepanasan Tanpa Penghawa Dingin Selama Sejam, Penumpang Luah Kekecewaan Terhadap Servis MAS

Anda Mungkin Suka