Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini berita baharu dan isu terkini. VOCKET

Kurang lebih 7 tahun yang lepas mendiang Steve Jobs pernah mengeluarkan kenyataan bahawa telefon pintar dengan skrin lebih 4-inci sebagai terlalu besar dan tidak sesuai untuk digunakan atas sebab memerlukan pengguna menggunakan kedua-dua tangan untuk mengaksesnya.

Mungkin ada benarnya juga apa yang dikatakan Steve Jobs. Dalam pada itu, seiring dengan kemajuan teknologi, penyediaan skrin yang besar dan warna yang memukau semakin digilai majoriti pengguna.

Disebalik trend yang diikuti ramai, muncul syarikat Jelly yang berpendapat skrin bersaiz besar terlalu mainstream lalu memihak untuk melawan arus dengan menjadi smartphone android terkecil dengan saiz skrin 2.54-inci. Lebih kecil dari iphone versi pertama.

Dari segi spesifikasi Unihertz Jelly hadir dengan penyediaan RAM 1 GB dan 8 GB ruang storan. Jelly menggunakan kamera belakang 8-megapixel dan kamera hadapan 2-megapixel. Smartphone ini mungkin menjadi pilihan segelintir pengguna yang mahukan telefon yang kecil serta dikuasakan dengan OS Android.

Apa yang paling mengejutkan kami adalah kapasiti baterinya yang bersaiz 950mAh. Sangat kecil berbanding smartphone keluaran jenama lain dan dikatakan mampu bertahan sehingga tiga hari. Wow!

Smartphone ini mula dijual di Kickstarter dengan harga $70 (~RM302.92) dan akan mula dilepaskan kepada umum sekiranya mereka berjaya mencapai target penjualan mereka

Anda Mungkin Suka