Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini berita baharu dan isu terkini. VOCKET

Pelakon, Nia Ramadhani atau Ramadhania Ardiansyah Bakrie ditangkap kerana disyaki penyalahgunaan dan pemilikan dadah semalam. Selain dia, pihak polis juga menangkap suami Nia, Ardi Bakrie dan pemandu peribadi mereka, ZN.

Dalam laporan berita tempatan, semasa kejadian penangkapan ketiga-tiga tertuduh tersebut, polis telah merampas bukti berupa methamphetamine seberat 0.78 gram, bong dan alat penyedut dadah. Polis juga telah merekodkan akuan bahawa barang-barang tersebut diakui milik Nia Ramadhani.

Polis telah menahan Nia Ramadhani di kediamannya di daerah Pondok Pinang, Jakarta Selatan. “Kami telah berjaya menahan tiga suspek, yang pertama di ZN (43), dia adalah pemandu. Juga membantu di kediaman dua lagi suspek. suspek kedua adalah RA, yang ketiga adalah AAB. RA dan AAB adalah suami isteri. RA adalah tokoh masyarakat,” kata polis.

Siapa Nia Ramadhani?

Nia Ramadhani adalah selebriti yang tidak asing lagi di Malaysia. Dia yang bekerja sebagai model dan pelakon adalah selebriti keturunan Sunda yang bercampur dengan darah Norway dan Belanda.

Peranananya sebagai Bawang Merah di dalam sinetron Bawang Merah Bawang Putih yang diterbitkan pada 2004 pernah mencetuskan fenomena di sini. Watak antagonis yang dibawa oleh beliau sebagai Bawang Merah berjaya menambat hati peminat di Malaysia.

Pada masa itu, Nia baru berusia 15 tahun. Setelah membintangi sinetron Bawang Merah Bawang Putih, Nia sering muncul di layar kecil, termasuk peranan dalam sinetron Anakku Bukan Anakku, Iman, Benci Jadi Cinta, Aku Ajaib Lu, Alisa, Cinta Jangan Cepat, dan Nama Saya Mentari. Bukan hanya sinetron, dia juga melebarkan sayapnya dengan memainkan peranan dalam filem-filem utama, salah satunya berjudul Suster Ngesot (2007).

Ketika berusia 20 tahun, Nia berkahwin dengan anak Presiden Pesuruhjaya TV One, Ardie Bakrie. Dari perkahwinan ini, Nia mempunyai tiga anak, satu gadis dan dua anak lelaki, iaitu Mikhayla Zalindra Bakrie, Mainaka Zanatti Bakrie, dan Magika Zalardi Bakrie.

Miliki kereta BMW pada usia 18 tahun, rupanya beli guna wang edar dadah. Klik pautan di bawah untuk membaca. 

Miliki Kereta BMW Pada Usia 18 Tahun, Rupanya Beli Guna Wang Edar Dadah

Taktik Dua Beranak ‘Tunda’ Toyota Alphard Gagal, Rupanya Berisi Dadah Bernilai RM23.75 Juta

Perang Dadah Mexico, Anak El Chapo Bunuh Dan Gantung Mayat Musuh Di Bawah Jambatan

Anda Mungkin Suka