Setakat tahun ini sahaja sudah beberapa kali CIMB Bank mengalami masalah melibatkan teknikal serta pembayaran. Pada bulan ini, perkara ini sekali lagi berulang dimana orang ramai kurang berpuas hati dengan servis bank ini.

Berikutan isu yang berlaku, pihak CIMB telah mengeluarkan kenyataan rasmi yang menyatakan CIMB Bank dan CIMB Islamic Bank kini mengalami masalah teknikal melibatkan beberapa sistem pembayaran kad kredit secara atas talian.

pandelela241017
HYPE
Penerjun Negara Kongsi Perasaan Mewakili Malaysia Di Sukan Antarabangsa
Baca lagi →

Pihak CIMB telah pun mengambil maklum mengenai isu serta memohon maaf kepada pelanggan yang terlibat. Para pelanggan juga dinasihatkan untuk menggunakan kaedah pembayaran berlainan melalui CIMB Clicks, CIMB BizChannel atau servis layan diri.

Berdasarkan isu yang berlaku, para netizen juga turut meluahkan kekecewaan yang membuatkan urusan seharian mereka terganggu. Berikut antara yang dikongsikan di laman Twitter.

Diharap pihak CIMB dapat menyelesaikan masalah ini dengan segera bagi memudahkan orang ramai menyemak baki akaun serta membuat pembayaran kad kredit secara atas talian.

Berikut kami kongsikan beberapa berita lain melibatkan CIMB Bank. Klik pautan dibawah untuk membacanya.

Pengguna Kecewa Aplikasi CIMB Clicks Masih Lagi Tidak Boleh Diakses

Kontrak Berat Sebelah, CIMB Kalah Kes Mahkamah Kepada Pelanggannya

Pengguna CIMB Terdedah Serangan Hackers, Dinasihatkan Untuk Tukar Kata Laluan

 

Anda Mungkin Suka