Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini berita baharu dan isu terkini. VOCKET

Bagi wanita berhijab, penjagaaan rambut sangat penting untuk memastikan rambut anda kekal sihat. Jangan sesekali anda abaikan penjagaan rambut kerana ia akan menimbulkan pelbagai masalah seperti keguguran dan masalah kelemumur. Ia juga boleh menjejaskan tugas harian anda.

Untuk anda yang tidak tahu, ini antara perkara yang boleh menyebabkan rambut anda rosak. Cuba check satu-satu sebab mungkin dalam tidak sedar anda ada buat.

1. Asyik guna anak tudung yang sama

cats-1

Sesetengah wanita suka memakai anak tudung yang sama berulang kali tanpa mencuci. Bagi mereka bila pakai dekat dalam orang tak nampak, jadi tiada masalah untuk pakai berulang kali. Sebenarnya tabiat ini tidak bagus tau kerana boleh menyebabkan rambut anda berbau.

Untuk mengelakkan rambut anda daripada bermasalah dan berbau, anda  janganlah pakai anak tudung yang sama. Mungkin nampak bersih tapi sebenarnya banyak kelemumur dan juga peluh yang sudah melekat dekat situ. Seeloknya tukar setiap hari atau dua hari sekali.

2. Ikatan rambut terlalu ketat

3.-5-Tips-Penjagaan-Rambut-Untuk-Hijabista-

Anda yang berhijab mesti suka ikat rambut ketat-ketat sebab tidak mahu sanggul rambut terjatuh kan. Tapi, tahu tak sebenarnya ia boleh menyebabkan rambut anda mudah gugur dan putus. Selain itu, anda juga akan mengalami sakit kepala bila rambut diikat terlampau ketat.

Sebaiknya, anda longgarkan sikit ikatan dan kalau kat rumah biarkan sahaja rambut tak berikat supaya tak nampak kusut. Barulah rambut makin sihat!

3. Ikat rambut semasa basah

photo-1526139601991-f1588cc6f3b6

Ramai dalam kalangan wanita berhijab yang selalu membasahkan rambut supaya rasa fresh sebelum nak keluar atau pergi kerjaTapi, anda tahu tak bila anda terus pakai tudung bila rambut basah ia akan membuatkan rambut berbau kepam.

Rambut yang tertutup dalam keadaan basah juga akan mengakibatkan masalah kelemumur selain menjadi kusut dan membuat hujung rambut berbuah atau bercabang. Selain tu, kulit kepala anda juga lebih mudah berminyak. Jadi, pastikan anda keringkanlah rambut dulu sebelum pakai tudung.

4. Tidak menjaga pemakanan

arab-girls-fast-food-restaurant-eating-burger_21730-13591

Untuk penjagaan luaran mestilah bermula dari dalam juga. Pengambilan nutrisi makanan yang seimbang dan menyihatkan juga penting tau bagi kesihatan rambut anda. Pemakanan yang tak terkawal boleh menyebabkan hormon tak stabil dan pengaliran darah pun kurang lancar.

Anda mesti dapatkan nutrisi yang cukup untuk menjaga kesihatan dan penampilan rambut. Kebanyakan makanan dah tersedia nutrisi protein, zat besi dan vitamin untuk menyihatkan dan menyegarkan rambut anda. 

5. Pemilihan syampu yang salah

shampun-s-keratinom-11-696×464

Syampu adalah produk penjagaan rambut yang penting, jadi korang perlu memilih produk penjagaan rambut dengan betul sebab tak semua jenis syampu yang sesuai dengan wanita yang berhijab.

Kalau tersalah pilih boleh menyebabkan masalah kelemumur, gatal-gatal kulit kepala, melemahkan akar rambut dan masalah keguguran rambut anda bertambah.

SUNSILK HIJAB Recharge penyelesaian masalah rambut anda!

IMG_6069

Sekarang anda tidak perlu risau lagi sebab sudah ada syampu SUNSILK HIJAB RECHARGE Segar Kulit Kepala yang direka khusus untuk rambut berhijab. Ia dirumus khas dengan Ais Micellar untuk menghilangkan minyak yang berlebihan, sisa peluh dan kekotoran.

Ditambah pula dengan teknologi Fragrance Release Pearls terkini yang memberikan rambut anda wangian tahan sehingga 48 jam! Syampu SUNSILK HIJAB RECHARGE Segar Kulit Kepala ini juga mengandungi buah tin yang mempunyai antioksida yang baik untuk rambut.

Tunggu apa lagi itu? Sekarang anda boleh dapatkan produk SUNSILK HIJAB secara percuma tau! Dengan SUNSILK HIJAB RECHARGE Segar Kulit Kepala, lepas ini sudah tiada masalah rambut gugur, kusam dan kusut bagi wanita berhijab, bestnya!

Untuk maklumat lanjut tentang syampu SUNSILK HIJAB RECHARGE Segar Kulit Kepala, anda boleh daftar dekat SINI untuk dapatkan produk percuma SUNSILK HIJAB.