Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini berita baharu dan isu terkini. VOCKET

Pada Januari tahun 2020, Movie Animation Park Studio (MAPS) di Perak telah memaklumkan penutupan operasi selepas hampir 3 tahun beroperasi. Penutupan taman tema tersebut dipercayai kerana mengalami kerugian yang sudah tidak dapat dibendung.

Terbaharu, pengguna Twitter @viralperak telah berkongsi beberapa keping gambar keadaan terkini MAPS selepas penutupannya tahun lalu. Dapat dilihat keadaan MAPS tidak terurus dan suram.

Taman tema yang dulunya cantik dan gah, kini ‘kosong’ dan terbiar ditinggal begitu sahaja. Perkongsian tersebut mendapat perhatian netizen dan rata-rata netizen berasa sedih melihat keadaan taman tema tersebut.

Bukan itu sahaja, para netizen juga berharap MAPS diambil alih oleh mana-mana syarikat dan dimajukan kembali kerana sayang dibiarkan begitu sahaja. Malah, lokasinya yang strategik pasti dapat menarik pelancong kelak.

Malah, ada juga netizen yang baru ketahui MAPS telah ditutup dan segelintir netizen yang pernah berkunjung ke MAPS turut kongsikan kenangan mereka di sana.  Diharap, taman tema ini dapat dibuka kembali walaupun dibawah pengurusan lain.

Sementara itu, jika anda ke Perak tetapi tidak tahu mahu ke mana bolehlah cuba makan di restoran dalam gua. Klik pautan di bawah untuk ketahui lanjut.

Pertama Di Malaysia, Restoran Dalam Gua Di Perak Ini Tampil Unik Dengan Suasana Romantik

Gopeng Glamping Park, Destinasi ‘Outdoor’ Baharu Yang Menarik Di Perak

Terbesar Di Malaysia, ‘Maze Park’ Di Perak Ini Bakal Jadi Tumpuan Terbaru Pelancong

Anda Mungkin Suka