Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini berita baharu dan isu terkini. VOCKET

Bayangkan anda sedang menikmati makanan anda, tiba-tiba terdapat rambut atau kuku pada makanan anda. Mesti anda berasa mahu muntahkan kembali makanan anda, bukan?

Itulah apa yang berlaku kepada seorang pengguna Facebook Mee yang berkongsi kisahnya menerusi kumpulan Masak Apa Tak Jadi Hari Ini Official berkaitan dirinya menjumpai kuku ‘berdaki’ yang berada di dalam inti kuih karipap.

Difahamkan, ketika dia sedang menikmati karipap tersebut, dia secara tidak ‘sengaja’ terjumpa kuku yang dipercayai telah digaul bersama dengan inti kuih tersebut.

Menurutnya, dia sudah melaporkan insiden terbabit kepada peniaga tersebut dan peniaga itu menjelaskan mereka membeli karipap sedia ada yang dijual di pasar sebelum menjualnya kembali kepada orang ramai.

Hal tersebut mendapat perhatian netizen dan menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen berasa loya melihat kuku yang berada pada inti karipap. Malah, para netizen turut menegaskan bahawa peniaga sepatutnya menitik beratkan aspek kebersihan agar tidak berlaku perkara seperti ini.

Sebelum ini, ada kes pelanggan luah rasa kecewa terima makanan basi. Klik pautan di bawah untuk ketahui lanjut.

Peniaga Jual Makanan Basi, Pelanggan Kecewa Lihat Kuah Berbuih Ketika Berbuka Puasa

Beli Mi Kari Dapat Kuah Laksa, Menu Istimewa Kedai Pak Jabit ‘Real’ Bikin Netizen Terhibur

Anda Mungkin Suka